Het kan gebeuren dat u te laat bent met het doorgeven van uw meterstand. Bijvoorbeeld omdat u het vergeten bent of omdat u op vakantie was.
Bent u op vakantie? En kunt u daarom uw jaarlijkse meterstand niet op tijd doorgeven? Dan schatten wij uw waterverbruik.
Hebt u een verkeerde meterstand doorgegeven? Geen probleem. Geef de juiste meterstand binnen een maand alsnog door via de klantenservice. Dan verrekenen we uw jaarafrekening.
Is uw watermeter beslagen en kunt u de watermeter niet goed aflezen? Of is het lastig om bij uw watermeter te komen? Lees wat u kunt doen.
Dat kan in sommige gevallen wel en in andere gevallen niet.
Vul de 5 cijfers in die op de zwarte vlakken van uw watermeter staan.
Sommige watermeters hebben 4 cijfers op zwarte vlakken. Zet er dan bij het invullen een 0 voor, zodat het 5 cijfers worden. '0454' wordt bijvoorbeeld '00454'.
Uw watermeter is een rond, plastic doosje. Meestal zit er een klepje voor.
Het opnamenummer staat in de uitnodiging om uw meterstand door te geven. De uitnodiging krijgt u per e-mail of per brief.
U kunt uw meterstand doorgeven via onze klantenservice.
Het kan zijn dat u geen drinkwater van Waternet krijgt. Maar van een ander drinkwaterbedrijf, zoals PWN of Vitens.
U wilt uw meterstand doorgeven, maar krijgt de melding dat uw opnamenummer niet klopt. Hoe komt dat?
Dat klopt. U krijgt namelijk voor elke watermeter een aparte uitnodiging om de meterstand door te geven. U krijgt de uitnodiging per e-mail of per brief.
U kunt zich alvast aanmelden en uw meterstand doorgeven zodra u deze weet. U kunt hiervoor een herinneringsmail aanvragen.
Gaat u verhuizen? Geef dan de laatste meterstand van uw oude adres door. Dit kan tegelijk met uw verhuizing. Hebt u uw verhuizing al doorgegeven? Geef dan alsnog uw meterstand door! Hiermee kunnen we de eindafrekening opmaken.
Nadat u de jaarlijkse meterstand hebt doorgegeven, krijgt u binnen 6 weken uw jaarafrekening.
Als u uw meterstand doorgeeft, zien wij hoeveel water u het afgelopen jaar hebt verbruikt. U krijgt dan een jaarafrekening. Zo betaalt u het juiste bedrag.
U kunt uw e-mailadres aanpassen in Mijn Waternet. Dan staat uw e-mailadres de volgende keer dat u uw meterstand moet doorgeven goed ingevuld. U kunt uw meterstand nu gewoon aan ons doorgeven.