Cookies

We gebruiken cookies zodat deze site goed werkt. Ook kunnen we met cookies advertenties tonen op andere websites. Klik op 'Ja' om alle cookies te accepteren. Meer weten of uw instellingen aanpassen? Ga naar privacy en cookies.

Direct naar content

Wat moet ik doen als ik te laat ben met mijn meterstand?

Het kan gebeuren dat u te laat bent met het doorgeven van uw meterstand. Bijvoorbeeld omdat u het vergeten bent of omdat u op vakantie was. 

Geeft u de meterstand niet binnen 4 weken door? Dan hoeft u niets te doen. We schatten uw meterstand. We kijken daarbij naar uw watergebruik in het verleden. Deze schatting gebruiken we voor uw jaarafrekening.

Wacht tot u de jaarafrekening van ons krijgt. Op de jaarafrekening staat onze schatting van uw meterstand. En het nieuwe termijnbedrag dat u gaat betalen. Klopt de schatting volgens u niet? Neem dan contact op met onze klantenservice. We helpen u graag verder!

Meer vraag en antwoord

Vul de 5 cijfers in die op de zwarte vlakken van uw watermeter staan.

Sommige watermeters hebben 4 cijfers op zwarte vlakken. Zet er dan bij het invullen een 0 voor, zodat het 5 cijfers worden. '0454' wordt bijvoorbeeld '00454'.

Bekijk welke cijfers u moet invullen

Bent u op vakantie? En kunt u daarom uw jaarlijkse meterstand niet op tijd doorgeven? Dan schatten wij uw waterverbruik. 

Lees wat u kunt doen

Het opnamenummer staat in de uitnodiging om uw meterstand door te geven. De uitnodiging krijgt u per e-mail of per brief.

Waar staat uw opnamenummer?
Bekijk alle veelgestelde vragen
Berrybot Berry, de digitale assistent