Cookies

We gebruiken cookies zodat deze site goed werkt. Ook kunnen we met cookies advertenties tonen op andere websites. Klik op 'Ja' om alle cookies te accepteren. Meer weten of uw instellingen aanpassen? Ga naar privacy en cookies.

Direct naar content

Mijn opnamenummer klopt niet. Wat moet ik doen?

U wilt uw meterstand doorgeven, maar krijgt de melding dat uw opnamenummer niet klopt. Hoe komt dat?

Dat kan hierdoor komen:

U krijgt water van een ander drinkwaterbedrijf

Heeft uw opnamenummer 8 of 11 cijfers?, Dan krijgt u misschien geen drinkwater van Waternet,  maar van een ander drinkwaterbedrijf. Het opnamenummer van Waternet heeft altijd 10 cijfers. Controleer de e-mail of brief die u hebt gekregen.

Kijk wat uw drinkwaterbedrijf is

U bent te laat met doorgeven

Bent u te laat met het doorgeven van de meterstand? Dan werkt uw opnamenummer niet meer. Na het invullen van uw opnamenummer krijgt u dan de melding dat u uw meterstand niet meer kunt doorgeven. En dat wij een schatting maken van uw verbruik.

U vult een verkeerd nummer in

Misschien vult u per ongeluk een verkeerd nummer in? Bijvoorbeeld omdat u een tikfoutje maakt. Check of het nummer dat u invult hetzelfde is als het opnamenummer in uw brief of e-mail.

Gaat er iets anders mis?

Wat vervelend! U kunt uw meterstand doorgeven aan onze klantenservice. Bel ons op 0900 93 94 (normale belkosten). Wij zijn bereikbaar op werkdagen van 08.00 tot 17.00 uur.

Lees ook

Berrybot Berry, de digitale assistent