Mijn opnamenummer klopt niet. Wat moet ik doen?
U wilt uw meterstand doorgeven, maar krijgt de melding dat uw opnamenummer niet klopt. Hoe komt dat?
Dat kan hierdoor komen:
U krijgt water van een ander drinkwaterbedrijf
Heeft uw opnamenummer 8 of 11 cijfers?, Dan krijgt u misschien geen drinkwater van Waternet, maar van een ander drinkwaterbedrijf. Het opnamenummer van Waternet heeft altijd 10 cijfers. Controleer de e-mail of brief die u hebt gekregen.
Kijk wat uw drinkwaterbedrijf is
U bent te laat met doorgeven
Bent u te laat met het doorgeven van de meterstand? Dan werkt uw opnamenummer niet meer. Na het invullen van uw opnamenummer krijgt u dan de melding dat u uw meterstand niet meer kunt doorgeven. En dat wij een schatting maken van uw verbruik.
U vult een verkeerd nummer in
Misschien vult u per ongeluk een verkeerd nummer in? Bijvoorbeeld omdat u een tikfoutje maakt. Check of het nummer dat u invult hetzelfde is als het opnamenummer in uw brief of e-mail.
Gaat er iets anders mis?
Wat vervelend! U kunt uw meterstand doorgeven aan onze klantenservice. Bel ons op 0900 93 94 (normale belkosten). Wij zijn bereikbaar op werkdagen van 08.00 tot 17.00 uur.