Mijn automatische incasso voor waterschapsbelasting is mislukt. Wat nu?
Betaalt u uw waterschapsbelasting in termijnen? En is de automatische afschrijving van uw waterschapsbelasting niet gelukt omdat er niet genoeg geld op uw rekening stond? Lees dan verder.
Als u uw waterschapsbelasting in termijnen betaalt, verdelen we het jaarbedrag in 8 delen. Normaal gesproken betaalt u 8 keer hetzelfde bedrag. Is een automatische betaling niet gelukt? Dan proberen wij het bedrag een paar dagen later alsnog af te schrijven. Lukt het dan weer niet? Dan slaan we deze termijn over. De maanden erna verhogen wij de termijnbedragen die u nog moet betalen. Zo betaalt u in totaal toch het hele bedrag.
Voorbeeld
Stel, uw jaarbedrag is 200 euro. U betaalt normaal gesproken 8 x 25 euro. Van februari tot en met september elke maand 25 euro. Maar in april lukt het niet om het geld van uw rekening af te schrijven. U betaalt dan over mei tot en met september niet 25, maar 30 euro per maand. In totaal betaalt u zo toch 200 euro.
Als de automatische incasso meerdere keren is mislukt
Dan zetten wij de automatische incasso wél stop. U moet uw rekeningen dan weer zelf betalen. We sturen u ook een aanmaning voor het openstaande bedrag.