Inhaalslag aanslag waterschapsbelasting
U krijgt dit jaar misschien meerdere aanslagen waterschapsbelasting. Lees hoe dat komt en wat dat voor u betekent.
Door ICT-problemen hebben we helaas een achterstand opgelopen bij het versturen van aanslagen waterschapsbelasting. Deze achterstand zijn we nu aan het inhalen. Daarom ontvangt u dit jaar misschien meerdere aanslagen. We begrijpen dat dit heel vervelend kan zijn en bieden hiervoor onze excuses aan.
Kunt u uw aanslag waterschapsbelasting niet in 1 keer betalen? Dan hebt u verschillende mogelijkheden:
Betalen in termijnen
Betaalt u nog niet in termijnen maar wilt u dat wel? Ga dan naar Mijn Waternet en log in voor belasting met uw DigiD. Hier kunt u regelen dat u de aanslag via automatische incasso in maximaal 8 termijnen betaalt.
Kwijtschelding aanvragen
Hebt u weinig inkomen? Dan kunt u misschien kwijtschelding krijgen. U hoeft de aanslag dan helemaal of voor een deel niet te betalen. U leest er meer over op de pagina kwijtschelding. U kunt hier ook meteen kwijtschelding aanvragen. Bent u al begonnen bent met betalen? Ook dan kunt u nog kwijtschelding aanvragen. Dit kan tot 3 maanden na uw laatste betaling.
Betalingsregeling aanvragen
Kunt u de aanslag niet betalen en krijgt u geen kwijtschelding? Dan kunt u een betalingsregeling aanvragen. U kunt het bedrag dan in maximaal 12 delen betalen met een automatische incasso.
Vragen?
Hebt u vragen? Bel ons dan gerust, dan zoeken we samen naar een oplossing. U kunt ons bellen op werkdagen tussen 8.00 en 17.00 uur op 0900 93 94 (normale belkosten).
Tijdlijn
Hebt u nog vragen?
Bellen
Onze klantenservice is gesloten. Bel ons op werkdagen tussen 8.00 en 17.00 uur. Wilt u een storing doorgeven? Dat kan 24 uur per dag.
Social media
Stel uw vraag via Facebook of X. We antwoorden binnen 1 werkdag.