Jaarlijkse meterstand
Zo werkt het doorgeven van uw jaarlijkse meterstand:
- U krijgt een uitnodiging per e-mail of post.
- In de uitnodiging staat uw opnamenummer.
- Na het doorgeven krijgt u de jaarafrekening.
Bijna al onze klanten geven hun meterstand online door.
Zo werkt het doorgeven van uw jaarlijkse meterstand:
Vergeten uw meterstand door te geven? Geen probleem. Dan schatten we uw waterverbruik.
Hebt u eerder uw verhuizing al doorgegeven, maar moet u nog de meterstand van uw oude of nieuwe woning doorgeven? Dat doet u hier.
Hebt u problemen met uw watermeter? Of met het doorgeven van de meterstand? We leggen u stap voor stap uit hoe het werkt.
Lees onze uitlegUw opnamenummer staat in uw uitnodiging. De uitnodiging krijgt u per e-mail of per brief.
Vul de 5 cijfers in die op de zwarte vlakken van uw watermeter staan.
Sommige watermeters hebben 4 cijfers op zwarte vlakken. Zet er dan een 0 voor bij het invullen, zodat het 5 cijfers worden. '0454' wordt bijvoorbeeld '00454'.
Het kan gebeuren dat u te laat bent met het doorgeven van uw meterstand. Misschien bent u het vergeten of was u op vakantie.
Hebt u een verkeerde meterstand doorgegeven? Geen probleem. Geef de juiste meterstand binnen een maand alsnog door via de klantenservice. Dan verrekenen we uw jaarafrekening.
Bent u op vakantie? En kunt u daarom uw jaarlijkse meterstand niet op tijd doorgeven? Dan schatten wij uw waterverbruik.
Is uw watermeter beslagen en kunt u de watermeter niet goed aflezen? Of is het lastig om bij uw watermeter te komen? Lees wat u kunt doen.
Onze klantenservice is gesloten. Bel ons op werkdagen tussen 8.00 en 17.00 uur. Wilt u een storing doorgeven? Dat kan 24 uur per dag.
Stel uw vraag via Facebook of X. We antwoorden binnen 1 werkdag.