Waarom kan ik mijn termijnbedrag niet aanpassen?
U kunt uw termijnbedrag alleen aanpassen als u een watermeter hebt. Zonder watermeter betaalt u een vaste prijs voor het aantal eenheden van uw woning. Maar ook als u wel een watermeter hebt, kunt u soms uw termijnbedrag niet aanpassen. Lees wanneer dat zo is.
Ik heb een watermeter
Hebt u een watermeter? En kunt u het termijnbedrag niet aanpassen? Dan krijgt u binnenkort uw jaarafrekening.
- Betaalt u per 3 maanden? Dan kunt u 3 maanden voordat u de jaarafrekening krijgt uw termijnbedrag niet meer aanpassen.
- Betaalt u elke maand? Dan kunt u uw termijnbedrag een maand voordat u de jaarafrekening krijgt niet meer aanpassen.
Met uw jaarafrekening krijgt u automatisch een aangepast termijnbedrag. We berekenen het nieuwe termijnbedrag met uw waterverbruik van het afgelopen jaar.
- Als uw verbruik hoger is dan verwacht, betaalt u een hoger termijnbedrag.
- Als uw verbruik lager is dan verwacht, gaat uw termijnbedrag vanzelf omlaag.
Wat kan ik doen?
Wacht tot u de jaarafrekening krijgt. Hierop staat uw nieuwe termijnbedrag. Ná de jaarafrekening kunt u zelf uw termijnbedrag aanpassen in Mijn Waternet, als u dat wilt.
Meer uitleg over termijnbedragen en jaarafrekeningen
Ik heb geen watermeter
Hebt u geen watermeter? Dan betaalt u een vast bedrag voor het aantal eenheden van uw woning. Dit bedrag kunt u niet aanpassen.
Het aantal eenheden van uw woning staat op uw drinkwaterrekening. U bekijkt uw rekening op Mijn Waternet. Klik op ‘Inloggen voor Drinkwater’. En log in met uw e-mailadres en wachtwoord.
Denkt u dat het aantal eenheden niet klopt? Neem dan contact op met onze klantenservice.