Waternet haalt achterstand drinkwaterrekeningen in
17 januari 2024Eind 2020 maakte Waternet de overstap naar een nieuw computersysteem om de rekeningen voor drinkwater mee te versturen. Dat leverde helaas meer problemen op dan verwacht. Een deel van onze klanten kreeg daarom pas laat rekeningen voor hun drinkwater. Wij begrijpen dat dit vervelend is en bieden hiervoor onze excuses aan.
Stand van zaken
Ons ICT-systeem voor drinkwaterrekeningen is nu op orde. En we versturen deze rekeningen weer zoals normaal. In 2023 hebben we bovendien hard gewerkt aan het oplossen van de achterstanden. Op dit moment zijn 99% van alle drinkwaterrekeningen verstuurd. Dat betekent dat nog ongeveer 8000 huishoudens een inhaalrekening van ons zullen ontvangen. We verwachten deze voor de zomer te sturen. Alleen klanten die zich niet aangemeld hebben voor drinkwater na een verhuizing, krijgen nog een inhaalrekening van ons.
Oplossing voor klanten
We vinden het vervelend dat er klanten zijn die een inhaalrekening hebben gekregen voor hun drinkwater. Zij hoeven deze inhaalrekening niet in 1 keer te betalen. We bieden altijd een goede oplossing aan voor onze klanten. Bijvoorbeeld in de vorm van een betalingsregeling of een maatwerkoplossing.
Vragen?
Neem voor vragen over rekeningen contact op met onze klantenservice. U kunt ons bellen op 0900 93 94 (normale belkosten). Wij zijn bereikbaar op werkdagen van 8.00 tot 17.00 uur.