Cookies

We gebruiken cookies zodat deze site goed werkt. Ook kunnen we met cookies advertenties tonen op andere websites. Klik op 'Ja' om alle cookies te accepteren. Meer weten of uw instellingen aanpassen? Ga naar privacy en cookies.

Direct naar content

Wat moet ik doen als ik te laat ben met mijn meterstand?

Het kan gebeuren dat u te laat bent met het doorgeven van uw meterstand. Misschien bent u het vergeten of was u op vakantie. 

We sturen u 1 keer per jaar een uitnodiging om uw meterstand door te geven. Deze meterstand gebruiken we voor uw jaarafrekening. Geeft u de meterstand niet binnen 4 weken door? Dan maken we een schatting van uw meterstand. Daarbij kijken we naar uw waterverbruik in het verleden. Deze schatting gebruiken wij dan voor uw jaarafrekening.

Wat moet ik doen?

Bent u te laat met doorgeven? Dan hoeft u nu even niets te doen. Wacht tot u de jaarrekening van ons krijgt. Op de jaarafrekening staat onze schatting van uw meterstand. En het nieuwe termijnbedrag dat u gaat betalen.

Meer vraag en antwoord

Vul de 5 cijfers in die op de zwarte vlakken van uw watermeter staan.

Sommige watermeters hebben 4 cijfers op zwarte vlakken. Zet er dan een 0 voor bij het invullen, zodat het 5 cijfers worden. '0454' wordt bijvoorbeeld '00454'.

Bekijk welke cijfers u moet invullen

Bent u op vakantie? En kunt u daarom uw jaarlijkse meterstand niet op tijd doorgeven? Dan schatten wij uw waterverbruik. 

Lees wat u kunt doen

Uw opnamenummer staat in uw uitnodiging. De uitnodiging krijgt u per e-mail of per brief.

Waar staat uw opnamenummer?
Bekijk alle veelgestelde vragen
Berrybot Berry, de digitale assistent