Cookies

We gebruiken cookies zodat deze site goed werkt. Ook kunnen we met cookies advertenties tonen op andere websites. Klik op 'Ja' om alle cookies te accepteren. Meer weten of uw instellingen aanpassen? Ga naar privacy en cookies.

Direct naar content

Door een storing bij Vodafone is onze meldkamer momenteel alleen bereikbaar via 020-6082992. Excuses voor het ongemak.

Een verstopt riool, wateroverlast en stankoverlast van het riool melden

Probleem met de riolering of verstopping? Bekijk wat u kunt doen.

In een huurwoning

Bij een verstopt riool in een huurwoning kunt u contact opnemen met uw woningcorporatie of verhuurder.

In een eigen woning

Wanneer u een verstopping of andere wateroverlast in uw eigen huis of op eigen terrein hebt, moet u zelf contact opnemen met een loodgieter. 

In de openbare ruimte

Problemen met het riool in Amsterdam of Weesp kunt u melden bij de gemeente Amsterdam. Dat kan door online een melding (U verlaat deze site) te maken of door te bellen naar 14 020.

Bij aanhoudende stankoverlast kunt u contact opnemen met de meldkamer van Waternet door te bellen naar 0900 - 93 94. 

Voorkom verstoppingen

Veel soorten afval horen niet in het riool maar bij het restafval. Zoals maandverband en kattenbakkorrels. Verkeerd afval in het riool kan leiden tot verstoppingen.

Dingen die u beter niet kunt doorspoelen in uw wc of wegspoelen in uw gootsteen:

  • kattenbakkorrels en tuinafval
  • maandverband en tampons
  • vochtige (dikkere) toilet- of schoonmaakdoekjes
  • (frituur)vet, zowel vloeibaar als niet vloeibaar
  • (motor)olie, chemische- en verfproducten
  • asfalt, cement, zand, gips, latex en overig bouwafval
  • etensresten
  • medicijnen
  • kledingstukken

Kijk voor meer informatie op de website van Rioned (U verlaat deze site).

Berrybot Berry, de digitale assistent