Cookies

We gebruiken cookies zodat deze site goed werkt. Ook kunnen we met cookies advertenties tonen op andere websites. Klik op 'Ja' om alle cookies te accepteren. Meer weten of uw instellingen aanpassen? Ga naar privacy en cookies.

Direct naar content

Uitleg dwangbevel waterschapsbelasting

Hebt u een dwangbevel voor waterschapsbelasting gekregen? Betaal dan direct online. En lees wat dit voor u betekent en wat u kunt doen.

Wat moet ik doen?

Betaal het dwangbevel zo snel mogelijk. Dan is er niets aan de hand. Betaal binnen 2 dagen na de ‘datum ter postbezorging’. Dat is de datum rechtsboven op het dwangbevel. Betaalt u vóór deze datum? Dan bent u altijd op tijd.

Direct betalen

 

Waarom krijg ik een dwangbevel?

U krijgt een dwangbevel als wij zien dat u uw aanslag waterschapsbelasting nog niet hebt betaald. U krijgt dan eerst een aanmaning. Betaalt u de aanmaning niet, dan volgt het dwangbevel. Op het dwangbevel staat het bedrag dat u nog niet betaald hebt. Plus extra kosten voor het dwangbevel.

 

Ik heb de aanslag al betaald

Hebt u een dwangbevel gekregen terwijl u de aanmaning van uw aanslag al hebt betaald? Dat is natuurlijk vervelend. Het kan gebeuren dat u net hebt betaald toen wij het dwangbevel verstuurden. Via Mijn Waternet controleert u makkelijk of uw betaling gelukt is. Log in met uw DigiD en bekijk of u de aanmaning betaald hebt. Als dat zo is mag u het dwangbevel weggooien.

Aanslagen bekijken op Mijn Waternet

 

Wat gebeurt er als ik niet betaal?

Betaalt u het dwangbevel niet? Dan sturen we uw gegevens naar onze deurwaarder.

Lees meer over te laat betalen

 

Kan ik nog in termijnen betalen? Of een betalingsregeling aanvragen?

U bent nu te laat om nog in termijnen te betalen. Of om een betalingsregeling aan te vragen.

 

Ik heb kwijtschelding aangevraagd, maar krijg nu toch een dwangbevel

Dat kan gebeuren. U hebt dan kwijtschelding aangevraagd bij uw gemeente, maar uw gemeente heeft nog niet aan ons doorgegeven dat u kwijtschelding hebt aangevraagd. Deze situatie is natuurlijk erg vervelend. Bel ons tijdens kantooruren op 0900 9394. Dan zoeken we samen een oplossing.

 

Ik ben het niet eens met de extra kosten

Dan kunt u bezwaar maken tegen de extra kosten. Kies voor 'Ik heb een aanmaning of dwangbevel gekregen'.

Vraag en antwoord over dwangbevel

U hebt een herinnering of aanmaning ontvangen, terwijl u de rekening wel op tijd hebt betaald. Dit kan gebeuren als u niet het juiste rekeningnummer gebruikt.

Lees meer
Berrybot Berry, de digitale assistent