Cookies

We gebruiken cookies zodat deze site goed werkt. Ook kunnen we met cookies advertenties tonen op andere websites. Klik op 'Ja' om alle cookies te accepteren. Meer weten of uw instellingen aanpassen? Ga naar privacy en cookies.

Direct naar content

Door een storing bij Vodafone is onze meldkamer momenteel alleen bereikbaar via 020-6082992. Excuses voor het ongemak.

Uitleg aanmaning waterschapsbelasting

Hebt u een aanmaning voor waterschapsbelasting gekregen? Betaal dan direct online. Of lees wat dit voor u betekent en wat u kunt doen.

Wat moet ik doen?

Betaal de aanmaning zo snel mogelijk. Dan is er niets aan de hand. Betaal altijd voor de vervaldatum. Dat is de datum rechtsboven op de aanmaning.

Direct betalen

Uitleg aanmaning waterschapsbelasting

U krijgt een aanmaning als u uw aanslag waterschapsbelasting niet op tijd betaalt. Op de aanmaning staat het bedrag dat u nog niet betaald hebt. Plus extra kosten voor de aanmaning. U ontvangt de aanmaning altijd per post.

Krijgt u de aanslag per e-mail? Dan krijgt u de aanmaning per e-mail en per post.

Als u zich hebt aangemeld voor de Berichtenbox van MijnOverheid ontvangt u de aanmaning ook in uw Berichtenbox.

Waarom krijg ik een aanmaning?

Volgens onze gegevens hebt u de aanslag niet betaald. Daarom krijgt u een aanmaning.

U hebt 6 weken om uw aanslag te betalen. De 6 weken beginnen op de dagtekening. En eindigen op de vervaldatum. Deze datums staan rechtsboven op uw aanslag. Betaalt u vóór de vervaldatum? Dan bent u altijd op tijd.

Ik heb de aanslag al betaald

Hebt u een aanmaning gekregen terwijl u de aanslag al hebt betaald? Dat kan zo zijn als u net hebt betaald toen wij de aanmaning verstuurden. Kijk op Mijn Waternet of de betaling is gelukt. Is dat zo? Dan mag u de aanmaning weggooien.

Wat gebeurt er als ik niet betaal?

Betaalt u de aanmaning niet binnen 2 weken? Dan krijgt u een dwangbevel. U moet dan extra kosten betalen.

Lees meer over te laat betalen

Kan ik nog in termijnen betalen? Of een betalingsregeling aanvragen?

U bent nu te laat om nog in termijnen te betalen. Als u echt niet kunt betalen, kunt u een betalingsregeling aanvragen.

Vraag een betalingsregeling aan

Ik ben het niet eens met de extra kosten

Dan kunt u bezwaar maken tegen de extra kosten. Kies voor 'Ik heb een aanmaning of dwangbevel gekregen'.

Vraag en antwoord over aanmaning

Als u kwijtschelding aanvraagt bij uw gemeente krijgt u soms toch nog een aanmaning van ons. Dat komt omdat uw verzoek nog in behandeling is.

Bekijk wat u moet doen

Misschien hebt u de aanslag digitaal gekregen via MijnOverheid.

Lees meer
Berrybot Berry, de digitale assistent