Cookies

We gebruiken cookies zodat deze site goed werkt. Ook kunnen we met cookies advertenties tonen op andere websites. Klik op 'Ja' om alle cookies te accepteren. Meer weten of uw instellingen aanpassen? Ga naar privacy en cookies.

Direct naar content

Overlijden doorgeven

Is er iemand overleden? We wensen u sterkte met het verlies.

Hoe geef ik een overlijden door?

Bel met onze klantenservice. Of geef het hieronder snel en eenvoudig door via een online formulier. Bekijk de mogelijkheden hieronder.

Voor waterschapsbelasting hoeft u niets door te geven.

Weet u niet zeker of de overledene drinkwater van Waternet kreeg? Bel ons dan. We kijken het graag voor u na.

Online doorgeven

Wilt u het het overlijden online doorgeven? Dat kan. U kunt kiezen uit de volgende mogelijkheden:

Drinkwater opzeggen

Wilt u de levering van drinkwater stopzetten? Bijvoorbeeld omdat de woning is verkocht of de huur is opgezegd? Zeg dan het contract van de overledene op.

Drinkwater opzeggen
Drinkwater opzeggen

Levering drinkwater tijdelijk door laten gaan

Wilt u dat de levering van drinkwater op het adres van de overleden persoon tijdelijk doorgaat? Bijvoorbeeld omdat de woning nog niet verkocht of verhuurd is? Dat kan. We houden het contract dan tijdelijk aan. We sturen berichten en rekeningen naar uw adres. Dat noemen we het ‘erven adres’.

Levering tijdelijk door laten gaan
Levering tijdelijk door laten gaan

Waterschapsbelasting

Voor de waterschapsbelasting hoeft u niets door te geven. Wij ontvangen alle informatie van de gemeente, het Kadaster of de Kamer van Koophandel.

Wat gebeurt er met de aanslag waterschapsbelasting?

Dat hangt af van de situatie.

Woonde de overleden persoon alleen?

Dan komt de aanslag op naam van de erfgenamen. De aanslag wordt vaak ook verlaagd. Was de aanslag al helemaal betaald? Dan krijgen de erfgenamen het teveel betaalde bedrag terug.

Aanslag ontvangen, maar geen erfgenaam

Hebt u een aanslag waterschapsbelasting ontvangen voor een overleden naaste, maar bent u geen erfgenaam? Geef dat dan aan ons door via dit contactformulier

Woonde de overleden persoon niet alleen?

Dan zetten wij de aanslag op naam van een overgebleven bewoner op het adres. Is er na het overlijden nog maar 1 overgebleven bewoner? Dan verlagen wij de aanslag. Was de aanslag al helemaal betaald? Dan krijgt de overgebleven bewoner het teveel betaalde bedrag terug.

Hebt u nog vragen?

Bellen

U kunt ons vandaag bellen tot 17.00 uur. Wilt u een storing doorgeven? Dat kan 24 uur per dag.

+31 889 39 4000 (U verlaat deze site) vanuit het buitenland of als 0900 niet kan
U wordt binnen 10 minuten geholpen

Social media

Stel uw vraag via Facebook of X.

Facebook (U verlaat deze site) X (U verlaat deze site)
Reactie binnen 1 werkdag

Chat beschikbaar

Onze digitale assistent Berry staat voor u klaar! Kan Berry uw vraag niet beantwoorden? Dan kunt u chatten met één van onze collega's.

Start chat
Direct antwoord