Cookies

We gebruiken cookies zodat deze site goed werkt. Ook kunnen we met cookies advertenties tonen op andere websites. Klik op 'Ja' om alle cookies te accepteren. Meer weten of uw instellingen aanpassen? Ga naar privacy en cookies.

Direct naar content

Meterstand

Het kan gebeuren dat u te laat bent met het doorgeven van uw meterstand. Misschien bent u het vergeten of was u op vakantie. 

Lees wat u kunt doen

Is uw watermeter beslagen en kunt u de watermeter niet goed aflezen? Of is het lastig om bij uw watermeter te komen? Lees wat u kunt doen.

Bekijk oplossingen

Vul de 5 cijfers in die op de zwarte vlakken van uw watermeter staan.

Sommige watermeters hebben 4 cijfers op zwarte vlakken. Zet er dan een 0 voor bij het invullen, zodat het 5 cijfers worden. '0454' wordt bijvoorbeeld '00454'.

Bekijk welke cijfers u moet invullen

Uw opnamenummer staat in uw uitnodiging. De uitnodiging krijgt u per e-mail of per brief.

Waar staat uw opnamenummer?

U krijgt voor elke watermeter een aparte uitnodiging per e-mail of post.

Lees meer over meerdere watermeters

Mogelijk krijgt u geen drinkwater van Waternet. Maar van een ander drinkwaterbedrijf.

Meer over het opnamenummer

Hebt u een verkeerde meterstand doorgegeven? Geen probleem. Geef de juiste meterstand binnen een maand alsnog door via de klantenservice. Dan verrekenen we uw jaarafrekening.

Doorgeven via klantenservice

U kunt zich alvast aanmelden en uw meterstand doorgeven zodra u deze weet. U kunt hiervoor een herinneringsmail aanvragen.

Direct aanmelden en herinneringsmail aanvragen

Gaat u verhuizen? Geef dan de laatste meterstand van uw oude adres door. Dit kan tegelijk met uw verhuizing. Hebt u uw verhuizing al doorgegeven? Geef dan alsnog uw meterstand door! Hiermee kunnen we de eindafrekening opmaken. 

Meterstand doorgeven bij verhuizen

Bent u op vakantie? En kunt u daarom uw jaarlijkse meterstand niet op tijd doorgeven? Dan schatten wij uw waterverbruik. 

Lees wat u kunt doen

Nadat u de jaarlijkse meterstand heeft doorgegeven, krijgt u binnen 6 weken uw jaarafrekening.

Meer over de jaarafrekening

Als u uw meterstand doorgeeft, zien wij hoeveel water u het afgelopen jaar hebt verbruikt. U krijgt dan een jaarafrekening. Zo betaalt u het juiste bedrag.

Als u de meterstand niet doorgeeft

U kunt uw e-mailadres aanpassen in Mijn Waternet. Dan staat uw e-mailadres de volgende keer dat u uw meterstand moet doorgeven goed ingevuld. U kunt uw meterstand nu gewoon aan ons doorgeven.

Pas uw e-mailadres aan
Berrybot Berry, de digitale assistent