De laatste jaren hebben we de waterschapsbelasting zo laag mogelijk gehouden. Maar onze kosten zijn wel flink gestegen. Dat komt onder andere door hogere energiekosten en klimaatverandering. Het wordt steeds duurder om te zorgen voor veilig wonen onder zeeniveau en genoeg schoon water.
Veelgestelde vragen van andere klanten
Hebt u tegelijk meerdere aanslagen waterschapsbelasting gekregen? Of heel kort na elkaar? Dat kan. Sommige aanslagen waterschapsbelasting uit eerdere jaren sturen we pas dit jaar.
Soms schrijven we in 1 maand 2 keer geld van uw rekening af. Vaak is 1 bedrag voor uw drinkwater. En 1 bedrag voor de waterschapsbelasting. Ook betaalt u misschien voor 2 jaren tegelijk waterschapsbelasting. Lees verder om te weten waarvoor u betaalt.
U kunt een betalingsregeling aanvragen voor drinkwater en voor waterschapsbelasting.
U vindt uw klantnummer op Mijn Waternet, op uw drinkwaterrekening of in de omschrijving van uw bankafschrift.
Stel uw vraag via chat
Hebt u nog vragen?
Bellen
Onze klantenservice is gesloten. Bel ons op werkdagen tussen 8.00 en 17.00 uur. Wilt u een storing doorgeven? Dat kan 24 uur per dag.
Social media
Stel uw vraag via Facebook of X. We antwoorden binnen 1 werkdag.
Bezoekadres
Stichting Waternet
Korte Ouderkerkerdijk 7
1096 AC Amsterdam
Let op: onze parkeergarage ligt in de Markonstraat. Gebruik deze straatnaam voor uw navigatie.
Openingstijden loket
U bent op werkdagen tussen 13.30 en 15.30 uur welkom bij ons loket op het hoofdkantoor. Hier kunt u alles regelen voor uw waterschapsbelasting en drinkwater.
Wilt u liever een afspraak maken? Bel op werkdagen tussen 08.00 en 17.00 uur naar 0900 9394 (normale belkosten). Vanuit het buitenland belt u naar +31 889 39 4000. Of vul ons contactformulier in.